Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar inom Sverige.
Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Vi skickar alla paket som spårbart varubrev eller spårbart paket. Så fort vi packat paketet får du ett Mail med information som gör att du enkelt kan spåra ditt paket. Vi rekommenderar postnords app där du smidigt kan spåra ditt paket.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt postnords avgifter.
Alltid fri frakt på ordrar över 600kr
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Du har alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerrätt kan endast användas om produkter återlämnas i obruten förpackningen/ 100% oanvänd. om det finns tecken på att produkten använt kan ångerrätten inte nyttjas. Om vi bedömer att produkten inte är i 100% nyskick och kan säljas till kund kommer ingen återbetalning ske.
Du har inte ångerrätt om:
Du på något sätt brutit förpackningen eller använt produkten
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Du står som kund själv för frakten tillbaka till oss och vi återbetalar pengar för produkten. Fraktkostnader betalas aldrig tillbaka.
Returer
Kontakta oss så snart som möjligt. Du får då instruktioner för hur du skickar tillbaka produkten till oss.
Vi byter alltid ut eller lagar din vara om den gått sönder under garantitiden. Pengar återbetalas inte efter att ångerrätten passerat.
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kan även använda det nummer du anger till framtida kampanjer och andra typer av sms utskick men vi kommer aldrig lämna ut eller sälja några mobilnummer
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Force Majeure
Vi frånsäger oss allt ansvar och skadestånd för händelser utom vår kontroll som hindrar oss att fullfölja ingått avtal. Exempel på sådana händelser är krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut och jämförbara händelser.